Kapitel 2

Vi satte oss i taxin, jag och Per längst bak och när vi började köra ut på vägen så var det verkligen nu det hände.
Jag var i London!


Lägenheten var exakt som jag minns när vi köpte den.
Det var en ganska liten hall, sedan ett större kök direkt till höger och rummet raktfram skulle bli mitt.
Lägenheten hade vita väggar och det var högt i tak, det trivdes jag med.
För en sak jag gillade var att inreda, och det hade jag fått ifrån mamma. Så jag kände på mig att jag skulle trivas i denna lägenhet som jag kommer att få hjälpa till att inreda i!
 
När vi kom fram till vårat nya hem var klockan halv 12. Och alla var trötta så vi tog fram madrasserna som stod längs väggarna och somnade. Både jag, mamma & Per somnade på en gång.
 
Dagen efter så var vi ute på stan hela dagen och fixade bl.a min mobil. Vi satte oss på Starbucks och jag började få en känsla att jag faktiskt bor i London nu. 
Med mitt mörka hår som faktiskt blivit ganska långt nu som låg över min högra axel och starbucksmuggen i min hand trivdes jag bra. Allt var bra i mitt liv.
Vi satt på barstolar i cafeét och tittade ut genom fönstrerna.


Det var mycket människor som gick förbi, alla olika sorters människor! Medelklass människor var det mest av, men det var ex antal människor om gick runt i Louis Vuitton väskor och Abercrombie & Fitch tröjor, Jeffery Campbell skor och någon dyr klocka som ingen egentligen ser.
Skulle jag bli en sådan märkes-bög? Tänkte jag, det finns mycket affärer här med lite extra klass, och tänk om personerna i min nya skola BARA använder märkes kläder? Då måste jag ju passa in i dom, men hur har alla råd? En liten klocka, för 5.000 kronor. Eller det blir ju dollar här i London, då kan man lika gärna köpa fejk och spara lite utan att ingen vet, he he.
 
Jag kände hur någon knackade på min axel så jag vände mig om och såg en man i 35års åldern titta på mig och när han såg hela mitt ansike log han. På sidan bakom honom stog också två tjejor, ganska unga och dom log dom också. Ena tjejen hållde i en proffsig systemkamera och den andra anteckningsblock.
 
- Hello, you live here, right? Sa mannen glatt till mig.
Jag tittade frågade på mamma, hon höjde ögonbrynen och ryckte på axlarna. Ja, jag bodde faktiskt här nu.

Kapitel 2 vart ganska kort, men det är bättre än inget? :) 
Så, vem tror ni mannen är som knackade på Selenas rygg? kommentera gärna och skriv vad ni tror. Skulle vara roligt att höra!

Kommentarer
Victoria

SV: Helt klart beroendeframkallande, spännande, bra å läskig.. ;).

HÅLL TYST OM VEM SOM ÄR A. ;) Får snart reda på den förta..Ska se sista avsnittet i säsong 2. Min kompis har redan avslöjat att det är en man får reda på då och att det är en till sen.. gissar fortfarande på Melissa/Jenna. ;)



Blogg: http://victoriasdiiary.blogg.se
2012-09-04 @ 20:28:50
Josse

Bra! ;)



Blogg: http://foreverbbieber.blogg.se
2012-09-04 @ 21:14:54
Anonym

Hon är säkert lik någon kändis eller nåt :)!



2012-09-05 @ 17:12:50
Jssmn

Verkar as bra tjejen! :D Forsätt så! <3 Kika gärna in på min bieber novell, skulle betyda guld! :) pussar<3



Blogg: http://jssmn.blogg.se
2012-09-07 @ 09:31:25


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback